17 Mart 2013 Pazar

Meksika Usulu Misir Ekmegi

Bu misir ekmegini Frenk Soganli Sucuklu Yumurta'nin yaninda servis yaptim, tarifi asagida...
Ekmekde, aci yesil biber kullandim, kac dilim yedim hatirlamiyorum.














Malzemeler:

  • 40gr kati yag, eritilmis
  • 1 yemek kasigi kati yag, tepsiyi yaglamak icin
  • 200gr un
  • 150gr misir unu
  • 2 yemek kasigi kabartma tozu
  • 2 yesil biber, cekirdegi ayiklanmis, kücük dogranmis
  • 2 yemek kasigi rendelenmis Cheddar peyniri yada kasar peyniri
  • 2 büyük yumurta
  • 150ml süt
  • 16cm x 25cm derin olmayan firin tepsisi
Hazirlanisi:
  • firini 200C'de isitin, firin tepsisini yaglayin,
  • derin bir kapda, un, misir unu, kabartma tozu, biber,peynir ve bir tutam tuzu karistirin.
  • ayri bir kapta, yumurtalari cirpin, süt ve eritilmis yagi ekleyip karistirin,
  • yumurtali karisimi, unlu karisima nazikce karistirarak yedirin,
  • tepsiye döküp, 25-30dk, üzeri kizarana kadar pisirin...
    TIP: Misir ekmegini 3 aya kadar dondurabilirsiniz. Cözülmesini bekleyip, dilimleyip servis yapin. 
    Tarif: delicious magazinin 2008 Mart ayindan alinti. 
Afiyet olsun...
Sucuklu yumurtayi meksika usulü misir ekmeginin yaninda servis yaptim. Cok leziz bir kombinasyon oldu...
 














malzemeler:
  • 2 yemek kasigi z.yagi
  • 1 büyük kirmizi sogan, yemeklik dogranmis
  • 150gr sucuk, iri dilimlenmis
  • 1 kirmizi biber, cekirdegi ayiklanmis, ince kiyilmis
  • 2 konserve dilimlenmis domates ya da 4 taze domates, ince kiyilmis
  • 100ml su
  • 4 büyük yumurta
  • üzeri icin, yesil biber, tazze sogan yada frenk sogani, ince kiyilmis.
Hazirlanisi:
  • Isitilmis 2 kasik yagda sogani kavurun, yaklasik 5dk.
  • Sucuklari ekleyin, sucuk yagini salana kadar pisirin
  • kirmizi biberi ekleyin,
  • domates dilimlerini ve 100ml suyu ekleyip kaynama noktasina gelince altini kisin. 12-15dk pisirin
  • yumurtalari kirip pismesini bekleyip, üzerine ince kiyilmis yesil biber, taze sogan yada frenk sogani serpistirip servis yapin...
Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. Merhaba arkadaşım bloguna tesadüfen girdim çok farklı tariflrin var ellerine saglık bu güzel tariflrini paylaşmak istemezmisin davetiyemi bıraktım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Görüntü nefis , tadını düşünmek bile istemiyorum :D

    YanıtlaSil
  3. offfffff ıste buna bayıldım tam agzıma layık ve sahane gorunuyor elleırnze emegınıze saglık...bu arada bşlogunuzu ozlemısım ohh buldum geldım ve not aldım atlamamak adına..sevgıler

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor, kokusu buralara geliyor..ellerinize sağlık:)))

    YanıtlaSil